gebroken klomp - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van omedirk - WaarBenJij.nu gebroken klomp - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van omedirk - WaarBenJij.nu

gebroken klomp

Door: rene natuurlijk

Blijf op de hoogte en volg

21 September 2006 | Brazilië, Rio de Janeiro

het eerste bedrijf speelt maandag:

vandaag dus niet zoveel te melden! want ik was helaas/godver ziek!
heb een hele dag in mijn bedje gelegen en heb vandaag (lees dinsdag) maar een beetje aangerommeld.

ben vandaag naar de grote boze staatsuniversiteit geweest.. en boos is ie.. wat een LELIJK gebouw, daar is civiel dus helemaal niets bij. (zie foto in "rio en omgeving")

wat moest je daar dan ome dirk? nou dat zal ik vertellen, op de grote boze universiteit hebben ze een cursus portugees voor mafkezen (estranheiros). De grote boze universiteit heeft ook een examen waarvoor je kan slagen; en als je dan slaagt dan is de kans nogal groot dat je je punten bij de tu kan innen. Die kans is in mijn geval niet zo groot, met een particuliere leraar die zelfs niet door zijn eigen kinderen geloofd wordt.
Een supervriendelijke man die ongeveer ieder bot in zijn lijf gebroken heeft en er goede verhalen bij heeft. (motorongeluk, met surfen op het strand gecrasht.. ) Nu is hij tekenaar en zijn spullen zijn te vinden op www.artnat.com.br. maar goed.

die test heb je dus nodig.

ach zie ook maar, vandaag geen zin.

het tweede bedrijf speelt woensdag:

daarom vandaag meer..

Maar vandaag was dus ook een HOPELOZE DAG! en dat terwijl het weekend nog zo een voortvarende week beloofde! alhoewel ik natuurlijk niet zondag met mijn half zieke hoofd het water in had moeten duiken, maar als al je vriendjes gaan, en je staat er al.. tsja dan is het lastig weerstand bieden.

Vandaag begonnen met het maken van mijn stoel! dat was wel tof, maar daarvoor eerst ruzie gehad met illustrator.. ach laat ook allemaal maar! bij vlagen is dit land echt niet vooruit te branden!!!!

morgen mag ik voor de herkansing. daar zijn ze gelukkig dan wel weer gul mee in dit land.

computers op school zijn in NL echt een luxe, dit betekent dat ze meestal allemaal voorzien zijn van internet. Hier dus niet. En dan de schermen en

Volgende onderwerp

Het voortvarende weekend dat eigenlijk aan het begin zou moeten voor de tijdsgeest, het past zo echter beter in de wanorde.
zaterdag was ik op een verjaardag van de vriendin van mijn surfvriendje Paulista (wat aanduidt dat hij uit Sao Paolo komt) een heel grappig minimeisje dat ballet deed. ze was daar met al haar minivriendinnetjes! heel lief.
maar het leuke was dat ik die avond voor het eerst een beetje non stop in het portugees heb kunnen kleppen. heb het idee dat er wat dingen op zijn plaats zijn gevallen. dat is dus een meevaller! en het was echt een topfeestje dusss

Het gaat dus heel goed met me! Ziek zijn, rot weer, braziliaans tempo en ESDI zijn een reden om je af en toe even over op te winden. ik ga nu dus lekker een kop koffie drinken en mijn kamer opruimen ofzo. he lekker.

  • 21 September 2006 - 13:27

    Joris:

    Klinkt allemaal goed Rene! Ik heb hier in delft deze week mijn eerste Portugese lesje gehad.. krijg er al zin an!

  • 21 September 2006 - 14:05

    MO:

    ruim jij je kamer anders ff lekker op...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Rio de Janeiro

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2007

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

28 December 2006

triest bericht

14 November 2006

kort verhaal

13 November 2006

lang verhaal

13 Oktober 2006

Pantanal, Terschelling en Bonito

Actief sinds 31 Juli 2006
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 4502

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: