dit weekend naar Buzios geweest! - met foto's - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van omedirk - WaarBenJij.nu dit weekend naar Buzios geweest! - met foto's - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van omedirk - WaarBenJij.nu

dit weekend naar Buzios geweest! - met foto's

Door: rene natuurlijk

Blijf op de hoogte en volg

13 September 2006 | Brazilië, Rio de Janeiro

Het eerste uitstapje dat er in Brasil gemaakt is. Nu is Brasil zelf natuurlijk ook een

uitstrapje, daarin zal ik natuurlijk niemand tegenspreken, maar af en toe moet je de grote

stad uit.

vorige week vroeg de rus of ik niet mee moest naar een klein plaatsje ten noorden van rio om

daar een stukje te surfen. het is de 7e van september namelijk bevrijdingsdag hier.

Bevrijdingsdag gaat hier gepaard met straaljagers en weet ik wat voor vertoon. Zelf heb ik

daar niets van meegekregen omdat ik naar Buzios was. (behalve dan de straaljagers.. die

geven echt een mega kabaal..)

Woensdag, de dag voor gepland vertrek was het noodweer, echt te slecht voor woorden. De

depressie sloeg direct over op de Rus waarmee ik op pad zou gaan, zijn bui is zo ongeveer op

de thermometer af te lezen. je hoeft dan alleen nog de golfhoogte mee te rekenen.
Omdat er niet meer te spreken was over wat er donderdag dan wel zou gaan gebeuren ben ik

maar uitgeweest. Naar een Gayclub natuurlijk. Het werkt hier als volgt: braziliaanse jeugd

etc loopt hier een beetje achter wat betreft muziek (techno ed.). MAAR! gelukkig is de

gaycultuur hier zijn tijd vooruit! en je raadt het al.. als je een beetje normale muziek

wilt kom je dus in een gay club terecht.

maar goed, was wel een vette tent. Wat in nederland tussen extravagant en gothic ligt weten

ze hier in een hele stijlvolle tent om te toveren. raar maar wel cool. De tweede DJ in dit

cafe had wel een idee waar hij mee bezig was, hij werd bijgestaan door de gitarist van

ladytron, nogal kick dus.
de andere DJ had weer het tweemaats systeem waar de DJ's hier uitblinken.. twee niet gelijke

platen opzetten en net doen alsof je aan het mixen bent. Dit haalt dus het bloed onder je

nagels vandaan, maar aangezien niemand hier een fatsoenlijk danspasje kan zetten zie je het

niet aan de zaal. Op dit gebied kan Rio nog aardig wat leren.

Via via raakte ik aan de praat met de ex van Josh Wink.. Helaas waren ze niet heel close

meer.. maar als hij deze kant op kwam dan mocht ik sowieso mee!

Gelukkig was de volgende ochtend het humeur van de Rus nog niet bijgedraaid en kon ik lekker

uitslapen. Voor wie hem kent, De kans dat Niels op vakantie een dagje surfen mistte was zo

goed als nul 2 jaar geleden, deze kerel was hier een veelvoud van, het was dus nogal een

wonder dat er niet om 6u vertrokken werd.

Nu buzios - eigenlijk ben ik al te lang bezig dus.. - dat was dus nogal chill!
goed om even weg te zijn. Heb nu eindelijk eindelijk een beetje zicht op een stukje land!

wat een landschap! helemaal leeg! alleen een grote weg met af en toe een negerhut van oom

tom. niet te geloven waar mensen een verzameling dozen neerzetten om te wonen.. echt in de

middle of nowhere! vooral niets en nog meer niets..

De surf in het dorpje was echt top. kjk naar de foto's en je ziet een beetje wat voor dorpje

ik bedoel. het dorpje is in de jaren 60 door brigitte bardot ontdekt. daar kan die columbus

nog een puntje aan zuigen. dit is tenminste echt een topplek. Brigitte is niet de boeken

ingegaan met de eer die haar zou moeten toekomen denk ik.
helaas is na de 'ondekking' het dorpje een beetje opgeblazen tot saint tropez van brazilie.

De andere kant van het schiereiland heeft gelukkig nog niets van deze ongein meegepakt en is

een prachtig mooi gebied.

verder op de foto's te zien:
kokosnoot die van de boom naast ons appartement viel.. te openen voor ongeveer een halve

liter verfrissend water met smaakje. de kokosnoot zoals je die in nederland wel eens gezien

hebt zit IN dit groene apparaat. De witte harde kokosprut die je kent wordt zo als de

kokosnoot eigenlijk al rot is. (zo werd mij verteld door de kenners) Ik drink hem dus vers

zoals hier te zien is.. whahahaha!

ik onder kranten. soms is het hier niet te doen koud uit het niets, vandaag niet.

meer jaloersmaak foto's komen er aan, maar die staan niet op mijn toestel..

liefs
Rene

  • 13 September 2006 - 09:02

    Miguela:

    no entiendo naada de lo que escribes!!, podias escribir en portugues alguna vez no?muchos besos desde españa

  • 14 September 2006 - 11:07

    Nerts:

    Ome dirk,
    wat een mooie verhalen allemaal. Jammer dat het sambavolkje de dansmuziek nog niet heeft uitgevonden, maar misschien kan jij met je onuitputtelijke gave voor vage muziek daar snel iets aan doen. Hier alles best, business as usual! Veel plezier nog en tot later

  • 14 September 2006 - 23:29

    Ingrid:

    Klinkt goed allemaal. London lijkt nu zo saai vergeleken met jouw avonturen! X de Buuf

  • 29 September 2006 - 17:30

    Niels:

    Ja toch, snee. Duurt ff maar dan heb ik je sites toch te pakken. Zo te horen gaat het daar allemaal z'n gangetje. Goed te horen dat er ook nog een beetje aan de surfuurtjes gewerkt wordt! Geniet ervan, hier gebeurd geen zak, zijn al 3 weken geen golven. Geen reden om snel terug te keren dus. Maak ze gek daar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Rio de Janeiro

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2007

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

28 December 2006

triest bericht

14 November 2006

kort verhaal

13 November 2006

lang verhaal

13 Oktober 2006

Pantanal, Terschelling en Bonito

Actief sinds 31 Juli 2006
Verslag gelezen: 77
Totaal aantal bezoekers 4500

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: